mandag den 9. november 2015

STEP BY STEP: HOW TO CONTOUR

Endnu en step-by-step er på banen, og denne gang tænkte jeg, at jeg ville vise jer, hvor hurtigt og nemt kontur kan gøres. Jeg har valgt at tage udgangspunkt i creme kontur, for det synes jeg virker mest naturligt, men det kan sagtens gøres med pudder. Læg den blot dér, hvor jeg lægger min, og så er du good to go!

Det var vigtigt for mig, at vise jer dette, da jeg føler det er et misforstået fænomen hos de fleste kvinder. Mange ved ikke, hvor det skal lægges, og hvilke nuancer, der skal bruges. Det produkt jeg har brugt til min creme kontur har desværre ikke den kølige undertone, som ellers er ideel for kontur. Det kan sagtens lade sig gøre, som jeg viser forneden, men det er altså mest optimalt med kølige toner, ellers fremstår huden mere solbrun end man ønsker. Dog føler jeg billederne i det mindste viser fint, hvor I skal lægge jeres kontur, om det så er creme eller pudder. 

Jeg elsker kontur, og bruger det ofte for at få de dér markante kindben, jeg ikke er født med, haha. Disse billeder er taget i morges, da jeg lagde makeup inden skole, så jeg undskylder på forhånd for trætte øjne og mørke rander.

Step 1: 

Påfør din base, som du plejer. Her bruger jeg som altid Face and Body fra MAC med en Real Techniques Expert face brush

 Step 2: 

Påfør din kontur farve hvor jeg har, og påfør eventuelt en lys concealer som jeg, for at skabe den nødvendige kontrast. Her har jeg brug en lys concealer under øjnene, under min kindbens-kontur, på hagen, på næseryggen og i midten af panden. Her brugte jeg en creme bronzer/kontur fra Chanel, og en concealer fra Benefit, der hedder Boi-ing i farven 01 (fås i Sephora).

Step 3:

Blend de markante streger sammen. Her bruger jeg en dampet svamp fra Real Techniques, da jeg føler man får det mest naturlige resultat ud af dette. 

Step 4:

Færdig! Afslut med en transparent pudder for at låse det hele fast til huden, eller brug pudre i både lyse og mørke nuancer for en mere markant kontur. Her brugte jeg en pudder fra Youngblood.


Færdig!

Her har jeg blot påført resten af min makeup, samt lidt blush til kinderne, for at få liv tilbage til huden. Her brugte jeg en blush fra MAC, der hedder Mocha.

Hvad synes du om kontur?
//Amalie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv her ...